2013. augusztus 25., vasárnap

Lánytestvérek - Prológus

Kedves megmaradt olvasók!
Őszintén szólva, majdnem megfeledkeztem az oldalról, sajnálom! De még huszonötödikében maradtam és elhoztam a megígért Prológust, ami két testvérről szól! Remélem kiráz titeket a hideg! ;)
Jó olvasást!
Blue Gray.
..................................................................................

Prológus



„Tikotá és Tikoté jó testvérek voltak,
Tikotá és Tikoté nem szólnak, mert holtak.”

Hallottam egy vékony, sírós hangot a pinceajtó felől. Úgy éreztem, hogy szívem majd megszakad, míg kishúgom egy szadista gyerekdalt énekel.

„Tikotá és Tikoté szerette egymást nagyon,
Tikotá és Tikoté mégis egymást veri agyon.”



Könnyeket nyelve a földre rogytam, kezemet pedig a számra tapasztottam, hogy elnyomjam keserves zokogásom hangját. Keserű könnycseppek szántották végig az arcomat, majd a padlóra potyogtak, szépen, egymás után. Hatalmas bűntudatom volt, meg akartam halni, bármit megtettem volna, hogy véget vessek annak az érzésnek, ami belülről marta a szívemet.
Kyrie tovább dúdolt. Halkan, szinte suttogott. Felálltam. Lassú, remegő léptekkel sétáltam oda a nehéz, vasajtóhoz, amin túl s sötét pince helyezkedett el. Bennem a kishúgommal.
Hófehér, csontos kezeimet az ajtóra szorítottam, majd kinyitottam azt. Lepillantottam. Az egész hely sötétségbe burkolódzott, csak a tárgyak körvonalát láttam, nagyon halványan. Szívem a torkomban dobogott, szememet csípték a keserű könnyek. Remegő lábakkal léptem az első lépcsőfokra, ami mérgesen nyikorgott a súlyom alatt.

„Tikotá és Tikoté vére patakokban folyt,
Tikotá és Tikoté holtában egymásba karolt.”

Hallottam újra az elkeseredett kis hangját, ahogyan egyedül énekelt a pincében. A mögöttem lévő fény óvatosan belopódzott a szobába, ahol megpillantottam Kyrie gubbasztó alakját. Háttal ült nekem, hosszú, fehér ruhája fodrosodott a kis teste alatt. Hollófekete haja kócos tincsekben omlott a vállára.
Csendben dülöngélt és dúdolgatott halkan, szinte észre sem vett engem.
A következő fokra léptem.
Kyrie kicsit megmozdult, de arcát még mindig nem láttam.
Sírt. Hallottam, ahogy szipog. Féltem, de aggódtam a húgomért is.
-         Kyrie?
A harmadik lépcsőfokot nem értem el. A lány hihetetlenül gyorsan megfordult és rám vicsorgott. Felsikoltottam. Próbáltam hátrálni, de lábam beleakadt valamibe és a fenekemre estem. Egyfolytában sikoltottam és kiabáltam, míg a kislány, őrülten vigyorgott rám.
- Sajnálom! Sajnálom! – zokogtam hangosan, majd valahogy kimásztam a pincéből és bevágtam az ajtót, melynek súlyos hangja visszhangot vert a fülembe. Hangosan ziláltam és zokogtam. Remegve átkaroltam a lábamat, fejemet pedig az ölembe hajtottam.
Tikotá és Tikoté párnacsatát vívtak,
Tikotá és Tikoté vért könnyezve sírtak.”

4 megjegyzés:

  1. úristen*-* nagyon jó gyorsan köviiit!:DDD

    VálaszTörlés
  2. Wááá ez ijesztő de nagyon jóóó............. a vers meg Böszörményi Gyula könyben volt:)

    VálaszTörlés
  3. Sötétben, éjfélkor ezt olvasni egy kicsit para... :D. Nagyon jó! Mely levegőt veszek nehogy vagy nevessek vagy sírjak. Oltári!! Nem tudom hogy találtad ki de nagyon jó!!

    VálaszTörlés